Livsstilsændring

Små skridt mod store forandringer

Få dit vægttab til at lykkes engang for alle

Din nye livvstil står lige for næsen af dig, du kan bare starte 123 GO GO GO!!
Men det lettere sagt end gjort

  • Du har prøvet mange gange.
  • Det virker ikke.
  • Du falder i sukkerskålen.
  • Du kan ikke snøvle dig sammen til at tage ned og træne.
  • Vægten rykker sig ikke.
  • Du kan ikke lide grønsager
  • Du har alligevel også dårligt knæ
  • Ondt i hovedet
  • Træt og stresset

Undskyldningerne er mange, og du ved det godt inderst inde men du har jo prøvet. Du kan ikke overskue alt det træning, madplaner og restriktioner. Du elsker at gå på cafe, se serier og hygge med slik om aftenen i sofaen og til sidst ender du tilbage ved det gamle. Men at ændre sine vaner er svært, derfor skal du ikke ændre alt på en gang men tage kampen i små bidder og stille og roligt bevæge dig igennem de forskellige faser til du tilsidst har ændret hele din måde at leve på. Tag et step af gangen og forsæt først til næste step når du er klar.

Få success med dit vægttab

Step 1: Opbakning og motivation
For at få success med dit vægtab er det vigtigt at du er klar til at komme igang. Du skal ville det her, være motiveret og sørge for at dine nærmeste ved besked så de kan bakke dig op. Specielt din kæreste/ægtefælle skal være indforstået med din beslutning om at ændre livsstil. Indrag hele familien, hvis vægttabet skal holdes også efter målet er nået skal du bruge støtte. Det handler nemlig ikke blot om at nå målet men også om at holde målet vedlige.

Step 2: En ting af gangen
Lad være med at ændre alt på engang, start med at tage små skridt, dit vægttab skal ikke være en sprint, lynkur eller en her og nu løsning. Selv om man helst ville have tabt de overflødige kg i går.

Step 3: Kost
Start fra bunden, tjek din kost igennem. Hvad kan du ændre så det er noget du også kan holde frem over og her snakker jeg ikke de næste 3 måneder, nej resten af dit liv.

Ekstra tip: begynd at spis efter tallerkenprincippet




Fordele ved Y-Tallerkenen

  • Y-tallerkenen gør det nemmere at leve efter de officielle kostråd.
  • Y-tallerkenen gør det lettere at tage det sunde valg
  • Y-tallerkenen kan bruges af alle



Step 4: Bevægelse
Bevæg dig mere i dagligdagen, alt tæller og det betyder faktisk mere end du tror. Herunder vil jeg komme med forslag til hvordan du kan få mere bevægelse ind i din hverdag.

  • Tag altid trappen
  • Parker længst væk på p-pladsen
  • Gå en tur i frokostpausen
  • Tag cyklen og ikke bilen
  • Gå 5.000 – 10.000 skridt dagligt
  • Gør rent
  • Stå op ved dit skrivebord

Step 5: Dyrk motion
Du kan både lave cardio træning og styrketræning, vi vil helt klart anbefale begge dele da de begge har deres fordele og vil hjælpe dig med at forbrænde kalorier og stramme din krop op samt gøre dig stærkere og øge din hvileforbrænding.

Dyrk styrketræning 2-3 gange i ugen for at opnå resultater, husk at hele kroppen skal trænes igennem og at du skal holde en hviledag mellem træniningerne. Et forslag til træning kan du se her under.

Her får du et fullbody program for begyndere så du kan komme godt igang

Dyrk cardio/konditionstræning
For at komme af med de ekstra kilo, skal du forbrænde flere kalorier end du indtager, derfor kan cardio/konditionstræning være en fordel for dig.
Men husk nu at den bedste motion er den motion der bliver gjort så er styrketræning og cardio/konditionstræning ikke noget for dig eller har du ikke mulighed for det, kan du sagtens få et sund og effektivt vægttab ved blot at følge de ovenstående tips.

Vi ønsker dig helt og lykke med din nye livvstil 🙂

P.s: Mangler du et træningsprogram, kosttips eller anden vejledning så tøv
 ikke med at skriv til os info@lund-fitness.dk

Træning skal være sjov

Relaterede artikler
Kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *